先日から「The Eras Tour film has already grossed more than $100m. The Taylor Swift economy is unstoppable -「興行収入1億ドル、テイラー・スウィフトは止まらない」を読んでいます。

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・「興行収入1億ドル、テイラー・スウィフトは止まらない」(1)
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・「興行収入1億ドル、テイラー・スウィフトは止まらない」(6)

Going, going…

更に更に勢いは続く・・・

The major numbers The Eras Film has already generated signals Swift will keep having an economic impact.
「The Eras Film」がすでに生み出した大きな数字は、スウィフトが今後も経済的な影響を与え続けることを示唆している。

For one, theatres that have seen declining revenue as a result of the pandemic are poised to get a Barbenheimer-esque boost.
一つはパンデミックの結果、収益が減少している劇場に、バーベンハイマー的な後押しをもたらしそうな点だ。


be poised to do「用意が出来ている、いつでも出来る」。

Swift is releasing the film directly through AMC Theatres, with a 57% revenue split between herself and AMC, and the remaining 43% going directly to the theatre company.
スウィフトはこの映画をAMCシアターを通じて直接公開し、57%の収益を本人とAMCが分け合い、残りの43%は劇場会社に直接支払われる。

The in-theatre experience is expected to be a big driver of attendance;
劇場内での体験が観客動員の大きな原動力になることが期待される、

Swift has already encouraged fans to sing and dance along during the show,
スウィフトも既に、上映中に一緒に歌ったり踊ったりすることをファンに勧めており、

almost as a second-hand experience for those who could not attend, and a way to re-live the moment for those who did.
これは参加できなかった人たちにとっては追体験のようなものになり、参加した人たちにとっては、その瞬間を再び味わうものになるだろう。

(And Swifties will notice that the very specific ticket prices for adults and children/seniors – $19.89 and $13.13, respectively
(そしてスウィフティーズの皆さんは、大人と子供・シニアのチケット代がそれぞれ$19.89と$13.13であることにお気づきだろう、

- are fan easter eggs in and of themselves.)
それ自体がファンのイースターエッグなのだ。)

And as the Eras Tour begins its international leg, this economic engine is poised to expand across the globe.
そしてエラス・ツアーが海外公演を開始したことで、この経済エンジンは世界中に拡大する態勢が整った。

Her fan base largely has the money, says Egan, and they’re eager to spend it.
イーガン氏によれば、彼女のファン層の多くはお金を持っており、それを使いたがっているという。


- 完 -


しばらくは、彼女が大きくパワフルに経済を回す状況が続きそうですね。

日本でもこのエラス・ツアーの映画が封切されたようで、多くのスウィフティーズが劇場に足を運んでいるようです。

アメリカのチケット代の数字は、彼女にちなんだもので、$19.89「1989」はアルバムタイトル、$13.13「13」は、彼女のラッキーナンバーとしてファンには有名だそうです。

粋な事をしますね~、勢いにのっている人は、何をやってもかっこよく決まるものなんですね。


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