・「興行収入1億ドル、テイラー・スウィフトは止まらない」(1)
・「興行収入1億ドル、テイラー・スウィフトは止まらない」(2)
・「興行収入1億ドル、テイラー・スウィフトは止まらない」(3)
On 14 and 15 July, Swift played two shows in Denver, Colorado at Empower Field at Mile High, to a combined 140,000 people
7月14日と15日、スウィフトはコロラド州デンバーのエンパワー・フィールド・アット・マイル・ハイで2公演を行ない、合わせて14万人を動員、
- who overall contributed $140m to the state’s GDP.
彼らは州全体のGDPに1億4,000万ドル貢献した。
What’s impactful about this increase, says Egan, is that “Swift’s GDP stimulation keeps a lot of the money flowing around in the local economy instead of it going somewhere else”.
この増加の何が凄いかというと「スウィフトがGDPを刺激することで、多くのお金が他のどこかではなく、地元経済に流れ続ける」ことだとイーガン氏。
Egan explains this is the opposite of what typically happens:
同氏は、これは一般的な事象とは正反対だと説明する、
most GDP spikes happen because of exports.
GDPの急上昇のほとんどは輸出によるものなのだ。
Instead, with Swift, the money exchanges from person to person domestically, and is more likely to be recirculated within the country.
代わりに彼女を使うことで、お金は国内で個人から個人へと交換され、国内で循環する可能性が高くなる。
$1,300: Average spend by Eras Tour attendees
1,300ドル:エラス・ツアー参加者の平均消費額US Travel Association data shows Swift’s fans spend an average of $1,300 (£1,059) on tickets, travel and clothing to attend The Eras Tour:
US Travel Associationのデータによると、彼女のファンはエラス・ツアーに参加するためのチケット、旅行、衣服に平均1,300ドル(約19万円)を費やしており
a number far outstripping the usual cost of concert-going.
これは通常のコンサート鑑賞料をはるかに上回る数字だ。
In fact, that total is on par with spending by fans for the Super Bowl.
実際、この総額はスーパーボウルのファンによる支出に匹敵する。
The average ticket cost is $254 (£207), but Egan says that for fans, the value isn’t just the show – the anticipation and prepping play a major part in how people spend.
平均的なチケット代は254ドル(約3万8,000円)だが、イーガン氏によれば、ファンにとっての価値はショーだけでなく、期待感や予習も消費の大きな部分を占めるという。
The same QuestionPro survey showed fans spend nearly $300 on their attire to wear to the shows, and about $215 on merchandise at the concert.
同じアンケート会社の調査によると、ファンはライブに着ていく服に300ドル近く、コンサートでのグッズに215ドルほど使っている。
Attendees justify the extra spend as part of the memories, like a big trip.
参加者はこうした関連出費を、大きな旅行のような思い出の一部として正当化する。
ファンは平均1,300ドル(約19万円)を費やす・・・確かに旅行に行けますね(驚)。
しかし自分の目で彼女を見て歌を聞く。
これが何にも代えがたい感動的な経験になる、よく分かります。
しかしコンサート、特に来日アーティストを見に行くにもチケットが高くなりました。
円安の影響が、こういうところにも出ているのかもなあ~と思います。
理由は単純明快!「少ないコストでしっかり楽しく学べるから」。
私自身の経験(高機能でビックリ)をびっしり書いていますので、良かったら読んでみてください。
下のバナーからどうぞ!